Így válassz online marketingest 2022-ben

Onlinemarketinges

A marketing tevékenység kiszervezése megosztó téma, sokan a végsőkig ragaszkodnak ahhoz, hogy a saját kezükben tartsák vállalkozásuk marketingtevékenységét, mások pedig már az első perctől kezdve kiszerveznék ezeket a feladatokat.

Én minden vállalkozóknak azt javaslom, hogy aktívan vegyenek részt a saját marketing stratégiájuk kidolgozásában, akár digitális marketingügynökséget bíznak meg ezzel, akár szabadúszó online marketingest, mert senki más nem fogja olyan szinten érteni a vállalkozás céljait, terveit, mint maga a vállalkozó. Amikor még minden alakulóban van, mert induló vállalkozásról van szó, vagy éppen már évtizedek óta működő vállalkozásunk van gondban, és szükség lenne az átalakulásra, akkor egy jó marketinges szakember segítségével gyorsan új megvilágításba kerülhetnek a problémáink, és lehet, hogy a terveinket, céljainkat is alaposan újratervezzük.

Azt tudni kell, hogy az online marketing nem egy egyéjszakás kaland, hanem hosszútávú kapcsolat a javából. Folyamatosan változtatni kell, finomhangolni a célcsoport beállításokat, reagálni a piacra és a versenytársakra, tehát ez nem úgy működik, hogy egyszer beállítok valamit, és az évekig elpötyög nekem, és hozza a vásárlókat folyamatosan.

Sokszor hallom vállalkozóktól, hogy belefutottak egy rossz onlinemarketingesbe, elköltötte egy nagy halom pénzüket, és eredmény az nem jött. Tény, hogy nagyon sok a kókler ezen a piacon is, de nem mindig ez okozza a kudarcot.

Nagyon sok területből áll az online marketing, és lehet, hogy nem a megfelelő típusú szakembert választottuk ki az adott cél eléréséhez. Mivel ez a terület óriási, és nagyon gyorsan változik, egy ember mindenhez biztosan nem érthet professzionálisan. Olyan szakembert válasszunk, akinek 1-2 főbb területe van, a többi marketing területet pedig érti és ismeri fogalmi szinten.

Nézzük meg, milyen főbb specialisták vannak ezen a területen.

PPC specialista

A kattintás alapú hirdetések (PPC, azaz Pay-Per-Click) szakértője. Ezek olyan hirdetések, ahol a kattintások után kell fizetni. Ide tartoznak a Google Ads hirdetések, amik többek között lehetnek keresőhirdetések, Display hirdetések vagy akár YouTube videós hirdetések, illetve ilyen módon működnek a hirdetések a Facebookon, Instagramon vagy a LinkedInen is.

Ezek a hirdetések jól használhatók remarketingre is, ami azt jelenti, hogy olyan felhasználóknak tudunk újrahirdetni, akik már jártak a weboldalunkon vagy végrehajtottak valamilyen eseményt a hirdetéseinken.

Egy jó PPC specialista a megadott online marketing stratégia mentén építi fel a kampányokat, és optimalizálja a hirdetési büdzsénket, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el. Nem feltétlenül ő építi fel a stratégiát, de tapasztaltabb PPCs akár a stratégia kialakításában is tud segíteni.

SEO szakértő

A keresőoptimalizálás szakembere, elsődleges feladata az organikus online forgalom növelése a weboldalunk számára. Az organikus forgalom az, amikor a weboldal tartalma alapján javasolja a kereső (pl. Google) az oldalunkat. Ehhez szükséges a megfelelő kulcsszavak, és egyéb technikai SEO beállítások elvégzése.

Olyan szoftverekkel is dolgoznak, amelyek komoly statisztikákat, adatokat tudnak adni minden egyes kulcsszóról, de akár a versenytársainkat vagy az iparágunkat is elemezni tudják.

ppc specialista

Fontos, hogy a webfejlesztőnk is képben legyen a technikai SEO beállításban, mivel rengeteg olyan dolog van, amit kódszinten is be kell állítani, kezdve az oldal felépítését, kódolását, vagy a képek ALT tagjának beállítását, mert ez a sok apró részlet fogja végül meghatározni az oldalunk helyezését a kereső találati listáján.

Fontos! Nincs olyan titkos trükk, vagy módszer (fizetős sem), amivel garantáltan a találati lista elejére kerülhetünk! Ha valaki linképítésre ajánl nekünk fizetős módszert, akkor szintén szólaljon meg a fejünkben a vészcsengő, mert ezekkel a módszerekkel sokkal több bajt okozhatunk, mint ami hasznot hozhat.

Brand Manager

Kifejezetten márkaépítéssel foglalkozó szakember. Optimális esetben a marketinghez számos területéhez ért, beleértve a piackutatást, a tartalommarketinget, a digitális marketinget, a közösségi média marketingjét és a designt.

A márkamenedzsment egy olyan stratégia kidolgozását jelenti, amely megkülönbözteti a vállalatot versenytársaitól, és hosszú távú kapcsolatot épít ki az ügyfelekkel.

A márkamenedzser főbb feladatai: piackutatás készítése, versenytársak elemzése, adatok elemzése, trendek meghatározása, költségkeretek beállítása, optimalizálása, marketing stratégia kialakítása az online marketing csatornák tekintetében.

Online Marketing Specialista

Az online marketing szakember felelős a vállalatot és annak termékeit, szolgáltatásait népszerűsítő marketingkampányok kidolgozásáért, létrehozásáért, az árazási stratégiákért és a célközönség demográfiai adatainak tűpontos megcélzásáért.

Olyan digitális marketing szakemberek, aki több marketingcsatornán is képes online marketingkampányokat tervezni és kezelni: organikus keresés, PPC, vizuális hirdetések, e-mailek és közösségi média. A tartalommarketing, a digitális PR és az influencer marketing is az online marketing specialisták legfontosabb készségei közé tartozik.

Weboldalak kezelésében is jártas, nem okoz neki gondot a blogolás, vagy a SEO beállítások egy WordPress weboldalon.

Összehangolt stratégiát tud készíteni a vállalkozás különböző online felületeire, akár digitális marketing stratégia készítése is a feladata lehet.

Social media manager

A vállalkozás közösségi média felületein történő kommunikációt tervezi meg, és le is bonyolítja. A megadott arculati kézikönyv szerint dolgozik, hogy egységes legyen a cég teljes online megjelenése. Ha ilyen nincs, akkor az eddig (pl. weboldalon) használt színeket, betűtípusokat használja.

social media manager

Tartalomtervet készít, ötleteket ad a posztokhoz, Instagram puzzle feedet készít, posztol, időzít, kezeli a kommenteket. Léteznek előfizetéses rendszerek is erre, amikor minden hónapban kapunk egy csomagot, amit személyre szabhatunk, illetve létezik olyan megoldás is, ahol csak nekünk gyártja le a szakember a posztcsomagunkat.

Haladó szakemberek akár videós tartalamainkat is elkészítik például a Youtube vagy Tiktok csatornánkra, legyen szó akár termékről, vagy szolgáltatásról, és influencermarketinggel is növelhetik a márkánk ismertségét.

Ha 2022-ben digitális marketing ügynökséget vagy kivitelezőt keresel, akkor olyat válassz, aki az alábbi feltételeknek megfelel:

  • Referencia (lehetőleg olyan területen, amire szükséged van).
  • Profi weboldal, céges email cím (sokan próbálkoznak rövidtávon meggazdagodni ezen a pályán, majd rövid időn belül eltűnnek).
  • Transzparens kommunikáció, főleg az árazásban.
  • Gyors visszajelzés a kérdéseidre.
  • Alaposan kikérdezi az igényeidet, érdekli a  vállalkozásod.

Milyen marketing tevékenységeket végzek én?

Az én fő tevékenységem a weboldal tervezés és készítés, és az ehhez szorosan kapcsolódó marketing tevékenységek. Folyamatosan fejlesztem magam ezeken a területeken is.

Egy weboldal önmagában még nem ér semmit, csak akkor van értelme, ha mögötte egy hatékony online marketing gépezet is áll. Az alábbi folyamatokat különösen fontos jól kidolgozni ahhoz, hogy a weboldalunk elérje célját:

  • online marketing stratégia készítése, hogy ne csak vaktában álljunk neki a tervezésnek
  • ebben többek közt szerepel: a kulcsszókutatás, versenytárs- és iparágelemzés
  • technikai SEO beállítások, hogy már kód szinten is keresőbarát legyen az oldalunk
  • követőkódok beállítása, hogy mérhető és elemezhető legyen a weboldal teljesítménye
  • email marketing elindítása, automatizmusok kiépítése Mailerlite-ban

Vissza a blogra

További cikkek