Blog

Az év végi kampányok tervezése

black friday karácsony kampány
Írta: Pásti Edina
2021.09.15.

Mikor érdemes elkezdeni az év végi kampányok tervezését?

Minél előbb, hiszen a vásárlók többsége már októberben elkezdi a böngészést az aktuális ajánlatok között.

Minél drágább egy termék, annál hosszabb időt vehet igénybe a döntési folyamat, így már hetekkel az akciós időszak előtt érdemes minél több cikket, hírt, információt megosztani a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban. Így, mire eljön az akciós időszak, a végső döntés már egy pillanat alatt meg tud születni az akciós ár láttán.

A pandémia miatt jelentősen meghosszabbodtak a szállítási határidők, ezért nem csak az árubeszerzés, hanem a kiszállítás területén is számítani kell csúszásokra, és jelentős költségnövekedés is előfordulhat. Ezeket mind érdemes számításba venni, amikor összeállítjuk az év végi hajrában értékesíteni kívánt termékek listáját. Mindenre legyen egy B tervünk: ha nem érkezik be az áru, tudom-e helyettesíteni, ha a futárszolgálat nem tudja kivinni a csomagjaimat, kit tudok megbízni a feladattal? Legyen egy kész kommunikációs tervünk is, amit a vásárlónak azonnal ki tudunk küldeni, ha késés várható a kiszállításban.

Az akciós ajánlat

Fontos, hogy az akció tényleg akció legyen. Nem csak etikátlan, hanem törvénytelen is egy árat akciósnak feltüntetni, amikor eddig is annyi volt. Szerencsére egyre tudatosabban vásárolunk online, és a Gazdasági Versenyhivatal is keményen fellép az ilyen magatartással szemben, így ezek a trükkök már nem nagyon működnek. A vásárlók általában a 20% és afeletti kedvezményeket tartják valóban jó ajánlatnak.

Sajnos Magyarországon elterjedt, hogy az óriásinak beharangozott Black Friday leértékelés valójában csak a termékek egy nagyon kis százalákét érintette, az akciósnak hirdetett termékek nagy része csupán 5-10% kedvezménnyel lett meghirdetve. Ebben persze van némi pszichológia is, hiszen ha hetek óta várok a vásárlással, hogy a Black Friday-en megvegyem az adott terméket, és az mégsem lesz nagyon leárazva, akkor már annyira közel van a Karácsony (a készletek pedig fogynak), hogy valószínűleg akkor is megveszem, ha csak 5%-al kapom olcsóbban.

No de mit tehetünk annak érdekében, hogy minél sikeresebb legyen az év végi kampányunk?

Az ütemezés

Ha az alábbi lépéseket követed, már jó úton haladsz:

Augusztus-Szeptember:

  1. Piackutatás, nézd meg a versenytársaid jelenlegi kínálatát, árait
  2. Készletezés, beszerzés, árak és költségek kalkulálása
  3. Akciós ajánlat megtervezése, marketing költségkeret meghatározása

Szeptember:

  1. Landing Page, Online hirdetések és Social Media posztok megtervezése
  2. Logisztikai folyamatok megtervezése a hirtelen megnövekedett igények ellátásához

Október:

  1. Landing Page, Online hirdetések véglegesítése
  2. E-mail marketing és Social Media posztok indítása
  3. Webshop terhelhetőségének ellenőrzése

November:

  1. A kampány indítása

A Kampány elemzése

Érdemes folyamatosan elemezni az adatokat, hogy akár az akciós időszak alatt is tudjunk változtatni, ha valami nem a tervek szerint alakul, vagy olyan új trend/lehetőség rajzolódik ki, amire előtte nem gondoltunk. Ebben segítenek a Google és Facebook követőkódjai, melyek beépítésével egészen komoly elemzéseket lehet készíteni. A kampány lezárása után is fontos az eredmények kielemzése, hogy a következő időszak még sikeresebb legyen.
Google analytics


Vissza a blogra