Blog
Az év végi kampányok tervezése
Írta: Pásti Edina
2021.09.15.
Mikor érdemes elkezdeni az év végi kampányok tervezését?
Minél előbb, hiszen a vásárlók többsége már októberben elkezdi a böngészést az aktuális ajánlatok között.
Minél drágább egy termék, annál hosszabb időt vehet igénybe a döntési folyamat, így már hetekkel az akciós időszak előtt érdemes minél több cikket, hírt, információt megosztani a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban. Így, mire eljön az akciós időszak, a végső döntés már egy pillanat alatt meg tud születni az akciós ár láttán.
A pandémia miatt jelentősen meghosszabbodtak a szállítási határidők, ezért nem csak az árubeszerzés, hanem a kiszállítás területén is számítani kell csúszásokra, és jelentős költségnövekedés is előfordulhat. Ezeket mind érdemes számításba venni, amikor összeállítjuk az év végi hajrában értékesíteni kívánt termékek listáját. Mindenre legyen egy B tervünk: ha nem érkezik be az áru, tudom-e helyettesíteni, ha a futárszolgálat nem tudja kivinni a csomagjaimat, kit tudok megbízni a feladattal? Legyen egy kész kommunikációs tervünk is, amit a vásárlónak azonnal ki tudunk küldeni, ha késés várható a kiszállításban.
Az akciós ajánlat
Fontos, hogy az akció tényleg akció legyen. Nem csak etikátlan, hanem törvénytelen is egy árat akciósnak feltüntetni, amikor eddig is annyi volt. Szerencsére egyre tudatosabban vásárolunk online, és a Gazdasági Versenyhivatal is keményen fellép az ilyen magatartással szemben, így ezek a trükkök már nem nagyon működnek. A vásárlók általában a 20% és afeletti kedvezményeket tartják valóban jó ajánlatnak.
Sajnos Magyarországon elterjedt, hogy az óriásinak beharangozott Black Friday leértékelés valójában csak a termékek egy nagyon kis százalákét érintette, az akciósnak hirdetett termékek nagy része csupán 5-10% kedvezménnyel lett meghirdetve. Ebben persze van némi pszichológia is, hiszen ha hetek óta várok a vásárlással, hogy a Black Friday-en megvegyem az adott terméket, és az mégsem lesz nagyon leárazva, akkor már annyira közel van a Karácsony (a készletek pedig fogynak), hogy valószínűleg akkor is megveszem, ha csak 5%-al kapom olcsóbban.
No de mit tehetünk annak érdekében, hogy minél sikeresebb legyen az év végi kampányunk?
Az ütemezés
Ha az alábbi lépéseket követed, már jó úton haladsz:
Augusztus-Szeptember:
- Piackutatás, nézd meg a versenytársaid jelenlegi kínálatát, árait
- Készletezés, beszerzés, árak és költségek kalkulálása
- Akciós ajánlat megtervezése, marketing költségkeret meghatározása
Szeptember:
- Landing Page, Online hirdetések és Social Media posztok megtervezése
- Logisztikai folyamatok megtervezése a hirtelen megnövekedett igények ellátásához
Október:
- Landing Page, Online hirdetések véglegesítése
- E-mail marketing és Social Media posztok indítása
- Webshop terhelhetőségének ellenőrzése
November:
- A kampány indítása
A Kampány elemzése
Érdemes folyamatosan elemezni az adatokat, hogy akár az akciós időszak alatt is tudjunk változtatni, ha valami nem a tervek szerint alakul, vagy olyan új trend/lehetőség rajzolódik ki, amire előtte nem gondoltunk. Ebben segítenek a Google és Facebook követőkódjai, melyek beépítésével egészen komoly elemzéseket lehet készíteni. A kampány lezárása után is fontos az eredmények kielemzése, hogy a következő időszak még sikeresebb legyen.
Vissza a blogra
[mailerlite_form form_id=2]
Mikor érdemes elkezdeni az év végi kampányok tervezését?
Minél előbb, hiszen a vásárlók többsége már októberben elkezdi a böngészést az aktuális ajánlatok között.
Minél drágább egy termék, annál hosszabb időt vehet igénybe a döntési folyamat, így már hetekkel az akciós időszak előtt érdemes minél több cikket, hírt, információt megosztani a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban. Így, mire eljön az akciós időszak, a végső döntés már egy pillanat alatt meg tud születni az akciós ár láttán.
A pandémia miatt jelentősen meghosszabbodtak a szállítási határidők, ezért nem csak az árubeszerzés, hanem a kiszállítás területén is számítani kell csúszásokra, és jelentős költségnövekedés is előfordulhat. Ezeket mind érdemes számításba venni, amikor összeállítjuk az év végi hajrában értékesíteni kívánt termékek listáját. Mindenre legyen egy B tervünk: ha nem érkezik be az áru, tudom-e helyettesíteni, ha a futárszolgálat nem tudja kivinni a csomagjaimat, kit tudok megbízni a feladattal? Legyen egy kész kommunikációs tervünk is, amit a vásárlónak azonnal ki tudunk küldeni, ha késés várható a kiszállításban.
Az akciós ajánlat
Fontos, hogy az akció tényleg akció legyen. Nem csak etikátlan, hanem törvénytelen is egy árat akciósnak feltüntetni, amikor eddig is annyi volt. Szerencsére egyre tudatosabban vásárolunk online, és a Gazdasági Versenyhivatal is keményen fellép az ilyen magatartással szemben, így ezek a trükkök már nem nagyon működnek. A vásárlók általában a 20% és afeletti kedvezményeket tartják valóban jó ajánlatnak.
Sajnos Magyarországon elterjedt, hogy az óriásinak beharangozott Black Friday leértékelés valójában csak a termékek egy nagyon kis százalákét érintette, az akciósnak hirdetett termékek nagy része csupán 5-10% kedvezménnyel lett meghirdetve. Ebben persze van némi pszichológia is, hiszen ha hetek óta várok a vásárlással, hogy a Black Friday-en megvegyem az adott terméket, és az mégsem lesz nagyon leárazva, akkor már annyira közel van a Karácsony (a készletek pedig fogynak), hogy valószínűleg akkor is megveszem, ha csak 5%-al kapom olcsóbban.
No de mit tehetünk annak érdekében, hogy minél sikeresebb legyen az év végi kampányunk?
Az ütemezés
Ha az alábbi lépéseket követed, már jó úton haladsz:
Augusztus-Szeptember:
- Piackutatás, nézd meg a versenytársaid jelenlegi kínálatát, árait
- Készletezés, beszerzés, árak és költségek kalkulálása
- Akciós ajánlat megtervezése, marketing költségkeret meghatározása
Szeptember:
- Landing Page, Online hirdetések és Social Media posztok megtervezése
- Logisztikai folyamatok megtervezése a hirtelen megnövekedett igények ellátásához
Október:
- Landing Page, Online hirdetések véglegesítése
- E-mail marketing és Social Media posztok indítása
- Webshop terhelhetőségének ellenőrzése
November:
- A kampány indítása
A Kampány elemzése
Érdemes folyamatosan elemezni az adatokat, hogy akár az akciós időszak alatt is tudjunk változtatni, ha valami nem a tervek szerint alakul, vagy olyan új trend/lehetőség rajzolódik ki, amire előtte nem gondoltunk. Ebben segítenek a Google és Facebook követőkódjai, melyek beépítésével egészen komoly elemzéseket lehet készíteni. A kampány lezárása után is fontos az eredmények kielemzése, hogy a következő időszak még sikeresebb legyen.