AI használata a vállalkozások számára

AI

Pár hónapja használom már az AI-t, és rengeteg segítséget kaptam már tőle, és ami a legfontosabb, nagyon sok munkaórát megspórolt már nekem azzal, hogy felgyorsította az adott munkafolyamatot. Amikor elkezdtem használni, még nem gondoltam, hogy ennyi területen tudja támogatni a munkámat.

  • Gyorsabban és könnyebben írok blogbejegyzéseket, hírleveleket és hirdetésszövegeket, hiszen az AI kreatív ötleteket ad és segít a szövegírásban.
  • Támogat a weboldalak optimalizálásában és a SEO-ban. Képes elemezni a kulcsszavakat és javaslatokat tenni a honlap tartalmának és struktúrájának optimalizálására, hogy a weboldal jobb pozíciókat érjen el a keresőmotorokban.
  • Segít az adatelemzésben és az ügyfélszolgálatban is. Az ügyfelekkel való kommunikáció során képes azonosítani a leggyakrabban feltett kérdéseket és gyorsan válaszolni rájuk, ami időt és energiát spórol nekem.
  • Kódolásban verhetetlen, hiszen ő maga is kódból van. Új ötletek tesztelésére, gondolatmenet elindítására is tökéletes, akár egy komplett kiinduló vázat is megír egy-egy probléma megoldására. Nem csupán programozni tud, hanem el is magyarázza, hogy mi micsoda a kódban, így tanulásra is használható.
  • Képgenerálásra is használtam már, kevesebb sikerrel, ezen a területen még próbálkozom.

Miben tud még egy vállalkozást támogatni az AI:

  1. Automatizált árajánlatok és előrejelzések: Az AI képes elemzéseket végezni a piacon, és automatizált árajánlatokat, előrejelzéseket készíteni a termékekre vagy szolgáltatásokra.
  2. Raktárkezelés és készletgazdálkodás: Az AI segítségével optimalizálható a raktárkezelési folyamat és a készletgazdálkodás, előrejelzésekkel, hogy mikor érdemes újra rendelni termékeket, minimalizálva az üres polcokat és a túlkészletet.
  3. Személyre szabott marketing: Az AI segítségével jobban megismerhetőek az ügyfelek igényei és preferenciái, így lehetőség nyílik a célzott és személyre szabott marketingkampányokra, ami növeli az ügyfél-elkötelezettséget és a vásárlásokat.
  4. Döntéstámogatás: Az AI segítségével értékes adatokat és információkat kaphatunk a vállalkozás működéséről, ami alapján könnyebben és gyorsabban hozhatunk informált döntéseket.
  5. Feladatmenedzsment és munkafolyamat-automatizálás: Az AI segítségével egyszerűbbé és hatékonyabbá tehető a feladatok kezelése és a munkafolyamatok automatizálása, ami növeli a termelékenységet és csökkenti a hibák lehetőségét.
  6. Vevőszolgálat és ügyféltámogatás: Az AI által vezérelt chatbotok és ügyfélszolgálati megoldások segítségével növelhető az ügyfélelégedettség és csökkenhet a válaszidő a kérdésekre

Kell hozzá néhány nap, mire ráérzel, hiszen ez sem megy azonnal. A Google keresőt sem tudja mindenki hatékonyan használni, mert nem tud jól keresni.

A ChatGPT esetében is nagyon fontos, hogy hogyan tesszük fel a kérdéseinket, ez a képesség döntően fontos lesz a jövőben azoknak, akik attól tartanak, hogy elveszítik a munkájukat emiatt az új technológia miatt.

Szövegírók, marketingesek, adminisztrátorok, ügyfélszolgálatosok és még sorolhatnánk, hány ember munkája fog elveszni, ha nem tanulják meg használni az AI-t.

Mi kell hozzá?

  • Regisztrálj a https://chat.openai.com/ oldalon az ingyenes ChatGPT alkalmazáshoz, vagy kezdhetsz akár egy előfizetéses rendszerrel is, rengeteg ilyen alkalmazás van már. Kezdetben elég lesz ez az ingyenes verzió is. Néha várni kell egy kicsit, mire betölt, de hidd el megéri.
  • Kezdj el „beszélgetni” vele, próbálgasd, hogy ha másképp teszed fel a kérdést, finomítod, átfogalmazod, milyen választ ad.
  • Ha nem értesz egyet a válaszával, nyugodtan szállj vele vitába, nagyon asszertíven kommunikál.
  • Mostantól ha valamire rá akarsz keresni, a Google előtt kérdezd meg a ChatGPT, és nézd meg, melyik módszerrel kapsz hamarabb segítséget.

Álljon itt egy kedves kis példa arra, milyen hasznos tud lenni ez az eszköz:

Ha neked is érdekesnek tűnik az AI alkalmazása a munkádban, vagy kérdéseid vannak, bátran írj nekem, szívesen segítek!


Vissza a blogra

További cikkek