Váltás az új Google Analytics 4-re
Nemrég jelentette be a Google, hogy 2023. július 1. után a régi, Google Universal Analytics-tulajdonok nem fogják feldolgozni az új lekéréseket, azaz nem fognak már adatot gyűjteni, és le is fogják állítani a rendszert. Fontos tudni, hogy a Google Analytics 4 (továbbiakban GA4) nem a mostani rendszer továbbfejlesztése, hanem egy teljesen új platform, más működési elvvel.
Érdemes már most létrehozni az új GA4 fiókunkat, ha jövőre, amikor leáll a régi rendszer, szeretnénk visszanézni a historikus adatokat, tehát ne az utolsó pillanatban álljunk át, mert nem fogunk tudni hosszú távú elemzéseket készíteni!
A két rendszer futhat párhuzamosan, tehát mindkét felület mérési azonosítóját elhelyezhetjük a weboldalunkon, nem fog semmilyen összeakadást vagy problémát okozni.
Miben más az új rendszer?
- Más adatmodellt használ, míg elődje mérési alapegységként a munkamenetet számította, addíg az új rendszer már esemény alapon mér.
- Adatfolyamokat kell beállítani, 1 tulajdonnal több webhelyet vagy applikációt is lehet mérni, így sokkal könnyebb az eszközök közötti mérés.
- Az adatmegtartás időintervalluma csökkent, a maximum 14 hónap.
- Már nem csak a fizetős verzió tartalmazza a BigQuery integrációt.
- Nincsenek előre meghatározott riportok, hanem egyedi riportokat lehet létrehozni.
Az alábbi magyar nyelvű súgó segítségével könnyedén tudsz váltani az új szolgáltatásra:
https://support.google.com/analytics/answer/10759417?hl=hu&ref_topic=10737980
A kód elhelyezése weboldalunkon
Ugyanúgy működik, a GA4 esetében is kódot kell elhelyezni a weboldalban, amit megtehetünk Globális Webhelycímke használatával, vagy használhatjuk a Google Tag Managert. A mérési azonosítót kell megadni a beállításhoz.
Az adminisztrációs felület
Az eddigi 3 helyett csak 2 blokk van, a fiók és a tulajdon. A fiók részben tudjuk módosítani az alapbeállításokat, felhasználókat adhatunk hozzá fiókunkhoz, illetve nyomon követhetjük a változástörténetet.
A tulajdon részen hozhatunk létre tulajdonokat, adatfolyamokat, és összekapcsolhatjuk más eszközökkel, például a Search Consollal, vagy Google Ads fiókunkkal.
Érdemes tehát létrehoznunk az új fiókunkat, melyet néhány kattintással el is kezdhetünk a már meglévő Universal Analytics fiókunkból. Jövő nyárig pedig van még időnk kiismerni az új felületet, illetve a Google ígéretei szerint, ahogy közeledik majd a határidő, egyre több hasznos információt fognak megosztani velünk, hogy gördülékenyebben menjen az átállás.
Vissza a blogra