Blog

Weboldal típusok

Írta: Pásti Edina
2021.08.23.

Amikor weboldalt készíttetsz, akkor az egyik első kérdés az, hogy milyen típusú weboldalt szeretnél. Ebben szeretnék segíteni az alábbi összefoglalóval. Nagyon fontos, hogy nulladik lépésként meg kell határozni a weboldal célját, és ha ezt sikerült pontosan letisztázni, akkor lehet tovább lépni.

Landing Page

Egy oldalas weboldal, ami általában egy konkrét kampányhoz készül.
Fontos, hogy pontosan meg legyen határozva a Landing célja, ami lehet ajánlatkérés, hírlevélre feliratkozás, egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítése, weboldalra, webshopba terelés.
Célszerű csak egy Call to Action gombot elhelyezni az oldalon. Ez azt jelenti, hogy valamilyen cselekvést szeretnénk kiváltani a látogatóból, az egész oldal erre épül, eköré kell felépíteni a szöveges és képi üzenetet.
Ha többféle üzenetet helyezünk el, az zavaró lehet, eltérítheti az érdeklődőt, és nem lesz olyan eredményes a kampányunk. Ezért fontos, hogy csak egy konkrét ajánlat szerepeljen az oldalon.

Sales Page

Egy oldalas értékesítési weboldal, akkor használjuk, ha csak egy termékünk/szolgáltatásunk van, tehát egy egész webshopot felesleges felépíteni.
Használhatjuk akkor is, ha pl. van már egy webshopunk, de valamelyik termékünket szeretnénk külön kiemelni, és egy kampány során kiemelten értékesítenénk.
Új termékek illetve hosszasabb bemutatást igénylő termékek esetén is tökéletes választás, hiszen itt egy Landinghez hasonló bevezetővel szépen lassan el tudjuk magyarázni a termék előnyeit, hogy végül az oldalon belül egy kattintással meg is tudják vásárolni az adott terméket.
Nem kell elnavigálni az oldalról, helyben lehet fizetni, így kisebb az esélye, hogy elkalandozik az ügyfél és elmarad a vásárlás.

Bemutatkozó oldal

Kisebb vállalkozások vagy kezdő vállalkozó esetén lehet szükség egy egyoldalas, kisebb bemutatkozó weboldalra, ahol röviden be lehet mutatni a vállalkozás főbb tevékenységeit, termékeit.
Itt jellemzően nincs még elegendő tartalom ahhoz, hogy egy többoldalas weboldalt összerakjunk, de szükség van az online jelenléthez, hogy beinduljon az üzlet. Később persze lehet bővíteni az oldalt.
Érdemes már a tervezéskor végiggondolni a hosszútávú terveket, mert a későbbi bővítést nagyban megkönnyíti, ha már az elején betervezzük a későbbi menüpontokat.
Persze az is lehet, hogy elég egy egyoldalas weblap is, ilyenkor elég egy statikus oldalt készíteni WordPress nélkül, mert ezzel nincs semmi teendő, nem kell karbantartani, frissítgetni, évek múlva is megállja a helyét, anélkül, hogy hozzá kellene nyúlni.

Dinamikus weboldal

Több oldalas weboldal, aminek tartalmát dinamikusan szeretnénk változtatni. Ezt WordPressre érdemes építeni, így az oldal tulajdonosa is könnyedén, programozói tudás nélkül tudja alakítani a weboldal tartalmát. Én saját, egyedi sablont írok, ami a weboldal teljes megjelenését és funkcióit tartalmazza, az élesítést követően a felhasználó által létrehozott újabb tartalmak felveszik a sablon stílusát.
Az oldalak száma bármennyi lehet, tehetünk bele blogot is, vagy akár időpont-foglaló rendszert, a lehetőségek száma végtelen. Az extra funkciók kétféleképpen építhetőek az oldalba, vagy kész plugin vásárlásával, vagy egyedileg lekódolva. Sok esetben teljesen felesleges megvásárolni egy komplett plugint egy kisebb funkció miatt, mert az mondjuk pár sor kóddal is megoldható, és így nem lassítjuk az oldalt a pluginok betöltésével.

Webshop

Több termék esetén már érdemes webshopban gondolkodni. A Woocommerce egy WordPressre épülő webshop bővítmény, amire szintén lehet egyedi sablont írni, vagy akár vásárolható prémium sablon is, amit szintén át tudok alakítani az igényeid szerint. Tetszés szerint alakíthatod a termékeket, beállításokat, nincs szükség programozóra a kezeléséhez, egy jól átlátható admin felületen lehet kezelni a rendeléseket.
Többféle szállítási és fizetési mód beállítható, kártyás fizetés esetén le kell szerződnöd valamelyik szolgáltatóval, és egy kisebb jutalékot kell majd fizetned a vásárlások után nekik. A szállítási módok esetén a csomagpontokat akár térképes keresővel is beállíthatjuk, és tetszőlegesen változtatható, hogy milyen esetben lehet pl. utánvéttel fizetni, vagy mekkora összeg felett ingyenes a kiszállítás.
A saját webshop előnye a béreltekkel szemben, hogy nem kell havidíjat fizetned, nem függsz a szolgáltatótól, aki bármikor megszűnhet vagy árat emelhet.

Webshop indításához vállalkozónak kell lenned, és rendelkezned kell Adatkezelési Tájékoztatóval, hogy megfelelj a GDPR szabályoknak. Ezt a dokumentációt ügyvéd készíti, én pedig beállítom a cookie-k elfogadtatását a látogatókkal az oldalon. A GDPR megfelelőség hiánya büntetést vonhat maga után, ezért jobb komolyan venni. Minden olyan esetben szükséged van ezekre az oldaladon (legyen akár egy egyszerű weboldal), ahol személyes adatokat kezelsz, legyen az akár az ügyfeled neve, telefonszáma, e-mail címe.



Ha szeretnél többet megtudni a témáról, keress meg bizalommal.


Vissza a blogra