Blog
Adatvédelmi tájékoztatók frissítése a Facebook névváltoztatása miatt
Írta: Pásti Edina
2022.01.05.
Jó ideje tervben van már a Facebook névváltoztatása Metára, és a napokban én is kaptam egy belső értesítést a névváltoztatásról a Facebook fiókomban.
A metaverzum egy olyan komplett online világ lesz, ahol a felhasználók egy helyen tudnak dolgozni, játszani, chatelni, és egyre több virtuális valóságelemet is bele akarnak fűzni. Ezzel együtt össze is vonják a termékeket, pl. az Instagramot és a Facebookot.
Utánajártam, hogy mennyiben érint ez minket, mint weboldal tulajdonost, akik használjuk a közösségi médiát, Facebook Pixelt, illetve Facebook cookie-kat helyezünk el a látogatóink számítógépén.
Mi az a Facebook Pixel?
Az egy olyan kód, amit a weboldal forráskódjában kell elhelyezni, ezáltal célzott hirdetéseket tudunk megjeleníteni az oldalra látogatók számára és mérni tudjuk a konverziót, tehát azt, hogy adott számú látogatóból hány vásárló lett.
Ha elhelyezzük a weboldalunkon a Facebook Pixelt, akkor a cookie-k elfogadása esetén a látogatónk gépére kerül egy kis azonosítókód (ez a cookie vagy süti). Nagyon fontos, hogy csak azután helyezhetjük el az összes cookiet, ha a látogató rákattintott a Elfogadom gombra a figyelmeztető sávban, tehát az oldal betöltésekor még nem szabad aktiválni őket.
Minden ilyen követőkódot részletesen ki kell fejteni az Adatkezelési Tájékoztatónkban, amit elérhetővé kell tennünk a weboldalunkon. Meg kell adnunk a cookie nevét, azonosítóját, és érvényességének idejét is. Ha használunk Social Media felületeket a vállalkozásunkban, akkor azokat is fel kell tüntetnünk a tájékoztatónkban.
Megkérdeztem Hajnerné dr. Horváth Barbarát, adatbiztonsági és adatvédelmi szakjogászt, a HHB Consulting Kft. tulajdonosát, hogy mik a teendőink ezzel kapcsolatban:
„Bizonyára értesültetek róla, hogy a Facebook üzemeltetője – korábbi nevén Facebook Ireland Ltd. – megváltoztatta nevét. A jövőben Meta Platforms Ireland Ltd. néven végzi tevékenységét és nyújtja szolgáltatásait (köztük a Facebook, az Instagram, a Messenger, a WhatsApp, az Oculus, a Workplace, a Portal és a Novi üzemeltetését).
Amennyiben a vállalkozásod tevékenysége során használod a Meta szolgáltatásait, erről tájékoztatnod kell azokat a személyeket, érintetteket, akiknek a személyes adatait ennek során kezeled, a közösségi oldal üzemeltetője ugyanis közös adatkezelőnek minősül.
Fontos tehát figyelni arra, hogy a jelenlegi változás alapján módosításra kerüljenek a korábban megadott adatok az adatkezelési tájékoztatóban.
Mindenképpen javaslom bizonyos időközönként (ha bármilyen változás történik a vállalkozás életében, akkor azonnal, egyébként legalább évente) az adatkezelési szabályzati dokumentáció felülvizsgálatát.”
Tehát a névváltoztatás kapcsán érdemes felülvizsgálnunk Adatkezelési tájékoztatónkat, és frissíteni az alábbiak szerint:
Adatkezelő neve:
Meta Platforms Ireland Ltd.
4 Grand Canal Square
Grand Canal Harbour
Dublin 2 Ireland
Vissza a blogra
[mailerlite_form form_id=2]
Jó ideje tervben van már a Facebook névváltoztatása Metára, és a napokban én is kaptam egy belső értesítést a névváltoztatásról a Facebook fiókomban.
A metaverzum egy olyan komplett online világ lesz, ahol a felhasználók egy helyen tudnak dolgozni, játszani, chatelni, és egyre több virtuális valóságelemet is bele akarnak fűzni. Ezzel együtt össze is vonják a termékeket, pl. az Instagramot és a Facebookot.
Utánajártam, hogy mennyiben érint ez minket, mint weboldal tulajdonost, akik használjuk a közösségi médiát, Facebook Pixelt, illetve Facebook cookie-kat helyezünk el a látogatóink számítógépén.
Mi az a Facebook Pixel?
Az egy olyan kód, amit a weboldal forráskódjában kell elhelyezni, ezáltal célzott hirdetéseket tudunk megjeleníteni az oldalra látogatók számára és mérni tudjuk a konverziót, tehát azt, hogy adott számú látogatóból hány vásárló lett.
Ha elhelyezzük a weboldalunkon a Facebook Pixelt, akkor a cookie-k elfogadása esetén a látogatónk gépére kerül egy kis azonosítókód (ez a cookie vagy süti). Nagyon fontos, hogy csak azután helyezhetjük el az összes cookiet, ha a látogató rákattintott a Elfogadom gombra a figyelmeztető sávban, tehát az oldal betöltésekor még nem szabad aktiválni őket.
Minden ilyen követőkódot részletesen ki kell fejteni az Adatkezelési Tájékoztatónkban, amit elérhetővé kell tennünk a weboldalunkon. Meg kell adnunk a cookie nevét, azonosítóját, és érvényességének idejét is. Ha használunk Social Media felületeket a vállalkozásunkban, akkor azokat is fel kell tüntetnünk a tájékoztatónkban.
Megkérdeztem Hajnerné dr. Horváth Barbarát, adatbiztonsági és adatvédelmi szakjogászt, a HHB Consulting Kft. tulajdonosát, hogy mik a teendőink ezzel kapcsolatban:
„Bizonyára értesültetek róla, hogy a Facebook üzemeltetője – korábbi nevén Facebook Ireland Ltd. – megváltoztatta nevét. A jövőben Meta Platforms Ireland Ltd. néven végzi tevékenységét és nyújtja szolgáltatásait (köztük a Facebook, az Instagram, a Messenger, a WhatsApp, az Oculus, a Workplace, a Portal és a Novi üzemeltetését).
Amennyiben a vállalkozásod tevékenysége során használod a Meta szolgáltatásait, erről tájékoztatnod kell azokat a személyeket, érintetteket, akiknek a személyes adatait ennek során kezeled, a közösségi oldal üzemeltetője ugyanis közös adatkezelőnek minősül.
Fontos tehát figyelni arra, hogy a jelenlegi változás alapján módosításra kerüljenek a korábban megadott adatok az adatkezelési tájékoztatóban.
Mindenképpen javaslom bizonyos időközönként (ha bármilyen változás történik a vállalkozás életében, akkor azonnal, egyébként legalább évente) az adatkezelési szabályzati dokumentáció felülvizsgálatát.”
Tehát a névváltoztatás kapcsán érdemes felülvizsgálnunk Adatkezelési tájékoztatónkat, és frissíteni az alábbiak szerint:
Adatkezelő neve:
Meta Platforms Ireland Ltd.
4 Grand Canal Square
Grand Canal Harbour
Dublin 2 Ireland