Blog
Modern e-mail aláírás
Írta: Pásti Edina
2021.08.23.
Az aláírásod olyan, mint egy kis digitális névjegykártya. Ez adja az első benyomást rólad, ezért fontos, hogy milyen formátumot használsz.
A jó aláírás egyszerű, informatív, átlátható. De ettől még nem kell unalmasnak lennie. Mutatok néhány tippet, amivel feldobhatod az aláírásodat.
- Ne tegyél bele túl sok információt!
Ha telepakolod adatokkal, akkor túl hosszú és átláthatatlan lesz. Gondold végig, melyek azok az adatok, amiket feltétlenül meg szeretnél adni. Az első a telefonszám és email cím legyen, hiszen ezek direkt kapcsolódási pontok hozzád. Sokat posztolsz Facebookon, vagy Instán? Akkor érdemes ezeket a social media linkjeidet is megadod! Nem feltétlenül kell kiírnod a teljes hivatkozást, tökéletes megodás kitenni egy ikont, ami az oldaladra mutat.
- Kattintható linkek
Mivel egyre nagyobb arányban használjuk okostelefonunkat email olvasásra is, nagyon fontos, hogy minden link, elérhetőség, telefonszám be legyen kötve, azaz egy kattintással hívható legyen a telefonszám, illetve új ablakban megnyíljon a hivatkozás. Nincs annál idegesítőbb, amikor egy weboldalon található telefonszámot le kell írnunk egy papírra, hogy utána bepötyögjük a telefonba, mert a kedves weboldalkészítő nem állította be a közvetlen hívás lehetőségét.
- Logó vagy fénykép
Legyen arcod hozzá. Nagyon sokat tud dobni az egész vállalkozás megítélésén, ha látják azt, hogy kik a mögötte álló emberek. Nem vállalkozásokkal akarnak üzletet kötni, hanem emberekkel. Ebben a zűrzavaros, homeofficeos bezárkózós időszakban főleg fontos, hogy megmutassuk, mi is emberek vagyunk, nem holmi droidok a gép mögött. Ha nagyon introvertált vagy, és ez már kívül esik a komfortózádból, akkor elég lesz a logód is.
- Ne variáld túl
Se a színeket, se a betűtípusokat nem érdemes túlgondolni. Ha van logód, akkor használd annak a fő színét. Betűtípusnak viszont mást válassz, mert ugyanaz a betűtípus gyengíti a logódat. Egy betűtípust válassz, azon belül viszont használj félkövér vagy dőlt típust pl. a pozíció és a név megjelenítéséhez.
- Tartsd be a hierarchiát
Az aláírásod fontos információkat tartalmaz, és érdemes vizuálisan kiemelni a legfontosabb adatokat. A legfontosabb infó a neved, ezt érdemes kiemelni. Utána következik a cég neve, vagy ha az a logóból kiderül, akkor a pozíciód legyen a második pont. Ezután következzen a telefonszám, ami a leggyakrabban keresett adat.
- A technika ördöge
Mivel a grafikai elemeket linkeken keresztül tölti be a levelezőrendszer, így előfordulhat, hogy valamilyen biztonsági beállítás miatt a fogadó fél egyszerűen letiltja ezeket. Úgy kell megtervezni az aláírást, hogy ilyen esetekben is mutatós legyen, és a fontos információk megjelenjenek.
- Marketing
Használhatod az aláírásodat akár az épp aktuális akciód promótálásához. Egy jól megszerkesztett bannerben elhelyezheted az ajánlatodat, portfóliódat, vagy egy konkrét termékedre, szolgáltatásodra is felhívhatod a figyelmet.
Ha ezeket a pontokat követed, biztosan látványos és professzionális lesz az aláírásod. Rengeteg sablont lehet találni a neten, amit egy kis HTML szerkesztéssel Te magad is átalakíthatsz, de ha nem szeretnél vele bajlódni, nyugodtan szervezd ki a feladatot nekem. Névjegykártyát is tervezek Neked, így az online és offline megjelenésed egységes lesz.
Vedd fel velem a kapcsolatot, dolgozzunk együtt!
Vissza a blogra
[mailerlite_form form_id=2]
Az aláírásod olyan, mint egy kis digitális névjegykártya. Ez adja az első benyomást rólad, ezért fontos, hogy milyen formátumot használsz.
A jó aláírás egyszerű, informatív, átlátható. De ettől még nem kell unalmasnak lennie. Mutatok néhány tippet, amivel feldobhatod az aláírásodat.
- Ne tegyél bele túl sok információt!
Ha telepakolod adatokkal, akkor túl hosszú és átláthatatlan lesz. Gondold végig, melyek azok az adatok, amiket feltétlenül meg szeretnél adni. Az első a telefonszám és email cím legyen, hiszen ezek direkt kapcsolódási pontok hozzád. Sokat posztolsz Facebookon, vagy Instán? Akkor érdemes ezeket a social media linkjeidet is megadod! Nem feltétlenül kell kiírnod a teljes hivatkozást, tökéletes megodás kitenni egy ikont, ami az oldaladra mutat.
- Kattintható linkek
Mivel egyre nagyobb arányban használjuk okostelefonunkat email olvasásra is, nagyon fontos, hogy minden link, elérhetőség, telefonszám be legyen kötve, azaz egy kattintással hívható legyen a telefonszám, illetve új ablakban megnyíljon a hivatkozás. Nincs annál idegesítőbb, amikor egy weboldalon található telefonszámot le kell írnunk egy papírra, hogy utána bepötyögjük a telefonba, mert a kedves weboldalkészítő nem állította be a közvetlen hívás lehetőségét.
- Logó vagy fénykép
Legyen arcod hozzá. Nagyon sokat tud dobni az egész vállalkozás megítélésén, ha látják azt, hogy kik a mögötte álló emberek. Nem vállalkozásokkal akarnak üzletet kötni, hanem emberekkel. Ebben a zűrzavaros, homeofficeos bezárkózós időszakban főleg fontos, hogy megmutassuk, mi is emberek vagyunk, nem holmi droidok a gép mögött. Ha nagyon introvertált vagy, és ez már kívül esik a komfortózádból, akkor elég lesz a logód is.
- Ne variáld túl
Se a színeket, se a betűtípusokat nem érdemes túlgondolni. Ha van logód, akkor használd annak a fő színét. Betűtípusnak viszont mást válassz, mert ugyanaz a betűtípus gyengíti a logódat. Egy betűtípust válassz, azon belül viszont használj félkövér vagy dőlt típust pl. a pozíció és a név megjelenítéséhez.
- Tartsd be a hierarchiát
Az aláírásod fontos információkat tartalmaz, és érdemes vizuálisan kiemelni a legfontosabb adatokat. A legfontosabb infó a neved, ezt érdemes kiemelni. Utána következik a cég neve, vagy ha az a logóból kiderül, akkor a pozíciód legyen a második pont. Ezután következzen a telefonszám, ami a leggyakrabban keresett adat.
- A technika ördöge
Mivel a grafikai elemeket linkeken keresztül tölti be a levelezőrendszer, így előfordulhat, hogy valamilyen biztonsági beállítás miatt a fogadó fél egyszerűen letiltja ezeket. Úgy kell megtervezni az aláírást, hogy ilyen esetekben is mutatós legyen, és a fontos információk megjelenjenek.
- Marketing
Használhatod az aláírásodat akár az épp aktuális akciód promótálásához. Egy jól megszerkesztett bannerben elhelyezheted az ajánlatodat, portfóliódat, vagy egy konkrét termékedre, szolgáltatásodra is felhívhatod a figyelmet.
Ha ezeket a pontokat követed, biztosan látványos és professzionális lesz az aláírásod. Rengeteg sablont lehet találni a neten, amit egy kis HTML szerkesztéssel Te magad is átalakíthatsz, de ha nem szeretnél vele bajlódni, nyugodtan szervezd ki a feladatot nekem. Névjegykártyát is tervezek Neked, így az online és offline megjelenésed egységes lesz.
Vedd fel velem a kapcsolatot, dolgozzunk együtt!