Szinergia weboldal redesign

Szinergia redesign

Egy igazán izgalmas és összetett feladat volt a Szinergia weboldalának redesignja. A SZINERGIA Projekt-, Működés- és Változásmenedzsment Kft. fő tevékenysége a tanácsadás és képzések szervezése a projektmenedzsment, működési megoldások, változásmenedzsment és digitális megoldások témaköreiben.

Első lépésként meghatároztuk, hogy mely tartalmak kerülnek át az új oldalra, és mi az, ami már nem kell. Az arculati színek és a logó adott volt, nagyon részletes briefet kaptam a célcsoportról, a piacról, és alaposan ki voltak dolgozva a célok, főbb szempontok.

A fő arculati szín a zöld volt, ehhez választottunk kiegészítő színeket. Kategóriákhoz is rendeltük ezeket a színeket, hogy megkönnyítsük a felhasználó dolgát, amikor az oldalon belül navigál.

A kick-off meeting utáni első teendő a már meglévő weboldal átnézése volt, és kiválasztottuk a több száz aloldal közül, hogy mi az, ami az új weboldalon is szerepelni fog. A régi linkekről is gondoskodtunk, hogy ne fussanak 404-re, ezért a megszűntetett aloldalakat más, élő aloldalra irányítottuk.

A következő lépés a wireframe, azaz drótváz megszerkesztése volt. Ezen a ponton határoztuk meg az oldal menüszerkezetét is. Nagyon sok aloldal, és kiterjedt blogoldal is volt, ezért rendkívül fontos szempont volt, hogy a látogatók ne tévedjenek el.

A drótváz elfogadása után webgrafikai terveket készítettem, először a főoldalra mobil és asztali gép nézetben. Az elfogadott főoldalterv után a fontosabb aloldalakat is megterveztem, természetesen ezeket is reszponzívan.

Mivel a weboldalon képzésekre lehet jelentkezni, webshop motort is tettem az oldalra (Woocommerce), és a képzések 1-1 terméket jelentenek, minden egyes képzési időpont pedig egy termékvariáció.

A pénztárt is teljesen egyedire kellett szabni, hiszen a képzések esetében a résztvevő adataira is szükség van, illetve mivel ezek virtuális termékek, nincs szükség szállítási információkra.

Szinergia weboldal

A klasszikus „blog” oldalt átalakítottam Tudástárrá, és 4 alkategóriába soroltam a tartalmat: Esettanulmányok, Videók, Podcastok és blogbejegyzések. Mindezt úgy, hogy a felhasználó könnyedén tudjon új bejegyzést készíteni bármelyik kategóriához, nincs szükség egyéb teendőre, csak élesíteni kell és automatikusan a helyére kerül a tartalom.

Szinergia redesign

Fontos szempont volt, hogy a Tudástár olvasása közben akkor se navigáljanak el az oldalról, ha videót néznek vagy podcastot hallgatnak, ezért a weboldalba ágyazott Youtube és Spotify lejátszókkal úgy tudják nézni/hallgatni ezeket a tartalmakat, hogy az oldalon maradnak.

A végeredmény egy modern, sokoldalú weboldal lett e-commerce funkciókkal, ahol a képzésekre lehet jelentkezni, illetve ez a rendszer később tovább bővíthető.

A weboldal itt található: Szinergia