Blog

Weboldal termelő vállalatoknak

ipariweboldal
Írta: Pásti Edina
2021.12.03.

Évtizedes munkatapasztalattal rendelkezem termelő nagyvállalatnál, dolgoztam termelés tervezőként, majd NPI beszerzőként, Pricing Managerként, tehát részt vettem a beszállítói kiválasztási folyamatokban, negyedéves árazásokban. Elsősorban megmunkált fém, műanyag valamint csomagolóanyag gyártásával foglalkozó cégekkel álltam kapcsolatban világszerte. Több ezer beszállítóval voltam kapcsolatban az évek során, így most, hogy egy új karriert építettem fel, mint webdesigner, maximálisan fel tudom használni ezt a tapasztalatot, hogy olyan weboldalakat építsek termelő vállalkozások részére, amilyenre szükségük van ahhoz, hogy elérjék a céljaikat.

Egy termelő vállalat online kommunikációja teljesen máshogy működik, mint egy „átlagos” vállalkozásé, a B2B szektorban nem az a cél, hogy sok embert megszólítsunk, hanem az, hogy a megfelelő célcsoport döntéshozóit szólítsuk meg. Ehhez keresőoptimalizált weboldalra van szükség, hogy a megfelelő kulcsszavakra keresve ránk találjanak az iparágunk érdeklődői.

Az arculat

Nem csak az online értékesítéssel foglalkozó vállalkozásoknak van szüksége arculatra. Egy termelő vállalat számára is ugyanolyan fontos, hiszen ettől lesz egységes és professzionális a megjelenése, és könnyen beazonosítható válik a vállalkozás a következetesen használt színek, logó, betűtípusok által. A cél az, hogy első ránézésre egyértelműen beazonosítható legyen a vállalat, bármilyen platformról vagy vizuális tartalomról legyen szó.

Arculati elemek a céges dokumentumokon

ipari marketing és branding

Miután a weboldalon és social media felületeken egységesítettük az arculatot, következő lépésként az összes céges dokumentumot érdemes ugyanezen arculati elemekkel elkészíteni. Tehát ha bekérnek egy árajánlatot vagy egy műszaki rajzot, azon legalább egy fejléc legyen a logóval, itt is ugyanazokat a színeket és betűtípusokat használjuk. Nagyon megtévesztő, sőt akár elbizonytalanító is lehet az, ha bekérek egy árajánlatot, majd ránézek a cég weboldalára, és két teljesen különböző arculatot látok.

Ugyanez érvényes a céges e-mail aláírásra is, hiszen az egy kis digitális névjegykártyaként zárja le a leveleinket. Illesszünk bele linkeket is, amelyek a weboldalra illetve social media felületekre vezetnek.

A tartalom

Érdemes részletesen bemutatni a termelési folyamatokat, eszközöket, kivéve persze a szigorúan őrzött titkokat, know-how-kat, blueprinteket stb. Ezen kívül viszont videókkal, képekkel be lehet mutatni a termelési folyamatokat, vagy ha az valamiért nem lehetséges, vizuálisan, ábrákkal is meg lehet mutatni a munkfolyamatokat. Az írott tartalmat általában kevesebben olvassák, illetve ha képekkel, ábrákkal is alá van támasztva, akkor sokkal gyorsabban feldolgozható az írott információ is, hiszen képről könnyebben olvasunk.

ipari folyamatábra

Jó ötlet lehet néhány konkrét esettanulmányon keresztül bemutatni, hogy hogyan oldottuk meg egy ügyfelünk problémáját, ezáltal az új érdeklődők könnyebben el tudják képzelni, hogy hogyan zajlik majd az ő problémájuk megoldása.

Az ma már nem működik, hogy hello mi vagyunk a 255. csavargyár, és belistázzuk az általunk készített csavarokat. Az viszont életképes, hogy nézd, itt van XY ügyfelünk, egy nagyon bonyolult termékéhez keresett strapabíró, speciális csavarokat, és mi ezt így oldottuk meg, azóta is rendületlenül zajlik a gyártás.

esettanulmány

Hogyan zajlik a weboldalkészítés termelő vállalatok részére:

  1. Szükség lesz 1 azaz egyetlen kontakt emberre, aki kézben tartja a kommunikációt a vállalat részéről. Nagyon sok projekt azért húzódik el, mert elveszik a sok kézben az információ, például ellentétes információkat kap a grafikus, amikor a logót tervezi, és mire elkészül a négyzet alapú logó, addigra hirtelen kerek kell. Javaslom, hogy legyenek egyértelműen kijelölve a döntéshozók a weboldallal kapcsolatban, és a kommunikáció legyen egyértelmű a kivitelező és a megbízó között.
  2. Az első konzultáció: itt megbeszéljük a weboldal célját, beszélünk rövid- és hosszútávú tervekről, célcsoportról, marketingről, és elkészítjük a weboldal specifikációját.
  3. Képi és szöveges tartalom: a megrendelő elkészíti, vagy szakemberrel elkészítteti a weboldal szövegét, illetve a használni kívánt képeket. Ebben is tudok segíteni, remek szövegíró szakemberekkel dolgozok együtt, illetve a fotós kiválasztásában segítek. Amennyiben a vállalkozásnak még nincs GDPR dokumentációja, akkor itt az idő ügyvéddel elkészíttetni.
  4. Wireframe elkészítése: a tervezés első fázisa a weboldal drótvázának felrajzolása, ami gyakorlatilag olyan, mint egy ház tervrajza.
  5. Webgrafika: ez egy látványterv a weboldalról, tartalmazza a végleges szöveget illetve képeket, és minden három nézetben készül el, asztali gép, tablet és mobil. Ez ma már alapkövetelmény, hogy minden eszköz méretéhez igazodjon a weboldalunk, tehát reszponzív legyen.
  6. Kivitelezés: A weboldal kódolása ezután következik. Minden esetben egyedi sablont készítek WordPressre, tehát a weboldal design-ja és funkciói egyedileg vannak lekódolva, az élesítést követően pedig egyszerűen bővíthető a tartalom, akár egy adminisztrátor is átveheti ezt a feladatot, ha pl. hírek vagy blogbejegyzések is készülnek rendszeresen a weboldalra. Ezekhez nem kell semmilyen fejlesztői szaktudás, egyszerűen kezelhető admin felülettel jár minden WordPress weboldal.
  7. Tesztelés, élesítés: Mielőtt élesíteném az oldalt, minden esetben alapos tesztelésnek vetem alá, több eszközön is ellenőrzöm a funkciókat és az elrendezést. Az élesítést követően pedig átadom az oldalt, és betanítom annak használatát.
  8. Utánkövetés: ha cégen belül szeretnék megoldani a weboldal karbantartását és a tartalomfrissítést, akkor ahhoz készítek dokumentációt, akár be is tanítom a kollégát, de ki is szervezhetik nekem az oldal kezelését, illetve ha szükséges, akár havi riportokat is készíthetek az oldal látogattságáról.

Ha további kérdésed van a témával kapcsolatban, és szeretnél akár tanácsadásomon részt venni, akár weboldalt készíttetnél, keress bizalommal az info@webdiverzum.hu címen, de kérhetsz online is árajánlatot tőlem.


Vissza a blogra

További cikkek